КИЇВСЬКА МІСЬКА
РАДА ПРОФСПІЛОК
об'єднання профспілок, організацій профспілок у м.Києві
(044) 279-87-14
вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001

Міськпрофрада відкрила телефонну "гарячу лінію" з метою підтримувати й захищати членів профспілок у разі порушення їх трудових прав. Вона працює у понеділок з 11.00 до 16.00, в інші дні – з 10.00 до 16.00. Номер, за яким можете до нас телефонувати: (044) 279 73 41. 

ГоловнаНовиниНовини об'єднанняЗасідання Київської міської тристоронньої соціально-економічної ради
наступна »
« попередня стаття

Засідання Київської міської тристоронньої соціально-економічної ради

28.01.2014

28 січня в Актовій залі, вул. Стрітенська, 15, відбулося перше у цьому році засідання Київської міської тристоронньої соціально-економічної ради.

Сторони ради очолили:

від КМДА – Віктор Корж, заступник голови КМДА;

від роботодавців – Віталій Майко, голова правління КМАР;

від профспілок – Валентин Мельник, голова Міськпрофради.

З вступним словом виступив заступник голови Київської міської державної адміністрації – голова тристоронньої ради Віктор Корж.

На порядку денному Ради розглядалися наступні питання:

1. Про затвердження Плану роботи Київської міської тристоронньої соціально-економічної ради на 2014 рік доповіла представник секретаріату КМТСЕР Вікторія Силенко.

2. Про підвищення тарифів на проїзд в Київському метрополітені та наземному транспорті в м. Києві. Доповідачі: перший заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) Іван Шпильовий, заступник директора Департаменту – начальник управління цінової політики Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) Василь Яструбинський.

До проекту рішення профспілкова сторона внесла пропозиції щодо обов’язкової участі представників профспілок в роботі робочої групи по вивченню розрахунків собівартості проїздного квитка, а саме яка частка коштів має бути направлена, при умові підвищення вартості проїзду, на підвищення заробітної плати працівників міських авто та електротранспортних підприємств та закупівлю і модернізацію рухомого складу транспорту.

3. Реалії та перспективи будівництва доступного житла для молоді Доповів директор Департаменту будівництва та житлового забезпечення виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) Сергій Данилович.

Співдоповідач: директор Іпотечного центру в м. Києві та Київській області Державного фонду сприяння молодіжному будівництву Сергій Комнатний.

Можливість придбання молодими киянами пільгового житла передбачено в проекті «Міської цільової програми забезпечення молоді міста Києва житлом на 2014-2017 роки», яка була ініційована профспілками міста. Профспілки наполягають на затвердженні цієї Програми при умові обов’язкового відповідного фінансування, передбаченого міським бюджетом, згідно погоджених розрахунків.

4. Про проект бюджету міста Києва на 2014 рік з соціальних питань.

Доповідач перший заступник директора Департаменту фінансів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) Віктор Падалка. У своєї доповіді він надав такі матеріали проекту бюджету 2014 року:

Освіта

На забезпечення створення умов для здобуття освіти в навчальних закладах міста за рахунок видатків загального фонду проекту бюджету м. Києва на 2014 рік по галузі «Освіта» передбачається спрямувати 4 738,7 млн. грн.

В проекті бюджету м. Києва на 2014 рік на виконання соціальних ініціатив Президента України на розширення мережі та модернізацію дошкільних навчальних закладів в тому числі дитячих майданчиків у них враховано 44,5 млн. грн; на модернізацію загальноосвітніх навчальних закладів, в тому числі спортивних майданчиків - 27,5 млн. грн.

Крім того, за рахунок коштів спеціального фонду бюджету розвитку на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти, відновлення дошкільних навчальних закладів та груп в них, заміну вікон в дошкільних навчальних закладах, придбання парт для учнів перших класів, впровадження інформаційних технологій, автоматизованої системи споживання енергоносіїв закладів освіти, забезпечення питною водою шкіл передбачено направити 149,1 млн. грн.

Показник видатків міжбюджетних трансфертів, передбачений в Державному бюджеті України на 2014 рік місту Києву по галузі «Освіта» становить 3 309,7 млн. грн, що менше видатків запланованих в проекті бюджету м. Києва на 1 478,7 млн. грн.

Збільшені видатки на організацію харчування в навчальних закладах місті Києва та складають 301,4 млн. грн.

В розрахунковому обсязі враховано збільшення з 1 січня 2014 року розмірів стипендій для студентів вищих навчальних закладів, які навчаються на «відмінно».

Власні надходження установ та закладів освіти, які будуть спрямовано на забезпечення їх основної діяльності, заплановано в сумі 255,7 млн. грн.

Крім того, за рахунок субвенцій Державного бюджету України передбачено спрямувати на забезпечення з 1 вересня 2014 року харчуванням (сніданками) учнів 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів - 31,7 млн. грн посад фахівців із соціальної роботи, та фінансового нормативу бюджетної забезпеченості на одну посаду 38 тис. грн.

Власні надходження установ молодіжної політики, які будуть спрямовані на забезпечення їх основної діяльності, заплановано в сумі 4,6 млн. грн.

Заходи з оздоровлення та відпочинку дітей і молоді м. Києва

На оздоровлення та відпочинок дітей та молоді в проекті бюджету м. Києва на 2014 рік передбачені видатки в обсязі 26,4 млн. грн, що майже в 5 разів більше видатків міжбюджетних трансфертів, передбачений в Державному бюджеті України на 2014 рік місту Києву.

Фізична культура і спорт

На фізичну культуру та спорт видатки загального фонду проекту бюджету м. Києва на 2014 рік складають 162,9 млн. грн.

Крім того, за рахунок видатків спеціального фонду у 2014 році на укріплення матеріально-технічної бази та підготовку до осінньо-зимового періоду установ фізичної культури та спорту враховано видатки в обсязі 5,9 млн. грн.

Показник видатків міжбюджетних трансфертів по галузі «Фізична культура і спорт» передбачений в Державному бюджеті України на 2014 рік по м. Києву складає 75,8 млн. грн, що менше видатків запланованих в проекті бюджету м. Києва на 2014 рік в більше ніж 2 рази.

В проекті бюджету м, Києва на 2014 рік враховані видатки на збільшення граничних норм витрат на проведення спортивних заходів та навчально-тренувальних зборів.

З метою виплати стипендій та винагород видатним спортсменам м. Києва на 2014 рік враховано видатки в сумі 1,6 млн. грн.

Також, за рахунок власних надходжень бюджетних установ фізичної культури і спорту планується спрямувати в 2014 році 6,2 млн. грн.

Культура і мистецтво

В проекті бюджету м. Києва на 2014 рік на культуру і мистецтво виділено за рахунок видатків загального фонду 611,6 млн. грн, що більше показника Міністерства фінансів України (509,8 млн. грн) в 1,2 рази. В тому числі для бюджетних установ культури таких як бібліотеки, музеї, школи естетичного виховання та інші передбачено спрямувати 380,8 млн. грн та для закладів, що отримують фінансову підтримку (театри, концертні, зоопарк та інші) виділено 213,7 млн. грн.

З метою приведення педагогічного навантаження шкіл естетичного виховання дітей до затверджених навчальних планів та наявного контингенту учнів враховано в проекті бюджету 9,1 млн. грн.

За рахунок бюджету розвитку на укріплення матеріально-технічної бази та проведення капітальних ремонтів установ культури і мистецтва враховано 8,9 млн. грн, в тому числі на забезпечення підготовки установ до роботи в осінньо-зимовий період виділено 5,0 млн. грн.

Соціальні програми у галузі сім’і, дітей та молоді

В проекті бюджету міста Києва на 2014 рік по загальному фонду на соціальні програми у галузі сім'ї, дітей та молоді передбачено 74,9 млн. грн.

Крім того, враховано капітальні видатки за рахунок коштів спеціального фонду бюджету розвитку м. Києва для установ молодіжної політики у сумі 3,6млн. грн.

Показник видатків міжбюджетних трансфертів, передбачений в Державному бюджеті України на 2014 рік місту Києву становить 24,9 млн. грн, що менше видатків запланованих в проекті бюджету м. Києва на 50,1 млн. грн або в 3 рази.

На покращення надання соціальних послуг найуразливішим верствам населення в проекті бюджету передбачено 13,2 млн. грн.

Охорона здоров'я

Одним із пріоритетів залишається галузь «Охорона здоров'я».

Обсяг видатків в проекті бюджету м. Києва на 2014 рік по галузі становить у сумі 3 624 140,6 тис. грн, що більше розрахункових показників врахованих в Державному бюджеті України на 595 322,9 тис. грн, (або на 20,8%).

У 2014 році буде продовжено практику фінансової підтримки реформи системи охорони здоров'я, покращення здоров'я населення, забезпечення рівного доступу до медичних послуг відповідної якості.

Зокрема, додатково враховано кошти: - для підтримки проведення реформування системи охорони здоров'я у сумі 285 733,6 тис. грн, в тому числі для заохочення медичних працівників, що надають медичну допомогу за обсяг та якість виконаної роботи у сумі 95 697,6 тис. грн, що на 71 604,7 тис. грн більше ніж в 2013 році.

У проекті бюджету на 2014 рік у складі видатків на охорону здоров'я на наступний рік враховано цільові видатки для забезпечення додаткових виплат медичним працівникам системи екстреної медичної допомоги відповідно до Закону України «Про екстрену медичну допомогу» в обсязі у сумі 24 484,6 тис. грн.

В проекті бюджету враховано субвенції з державного бюджету:

  • для забезпечення закладів охорони здоров'я витратними матеріалами, а також лікарськими засобами для інгаляційної анестезії - 12 491,0 тис. грн;
  • для забезпечення швидкої медичної допомоги медикаментами та виробами медичного призначення - 20 180,2 тис. грн;
  • на часткове відшкодування вартості лікарських засобів для лікування осіб з гіпертонічною хворобою - 11 959,0 тис. грн;
  • на забезпечення функціонування Центру ядерної медицини Київського міського клінічного онкологічного центру - 4 000,0 тис. грн.

Видатки на медикаменти та перев'язувальні матеріали передбачено у сумі 281 338,9 тис. грн, в тому числі на медикаментозне забезпечення заходів Міської цільової програми «Здоров'я киян» - 119 048,4 тис. грн.

У складі видатків на наступний рік враховано цільові кошти для забезпечення хворих на цукровий та нецукровий діабет в обсязі 35 551,4 тис. грн.

На виконання міської цільової програми підготовки лікарських кадрів для закладів охорони здоров'я м. Києва передбачено 1 453,5 тис. грн.

Соціальний захист

З метою послідовного впровадження державної соціальної політики щодо підвищення життєвого рівня різних соціальних груп населення - сімей з дітьми, інвалідів, ветеранів та малозабезпечених громадян забезпечено видатки на адресні державні допомоги, компенсації та пільгове медичне забезпечення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Зокрема, в порівнянні з 2013 роком збільшено на 46% видатки на допомогу на догляд за інвалідом внаслідок психічного розладу.

Збережено видатки на пріоритетні заходи передбачені міськими цільовими програмами «Турбота. Назустріч киянам», «Соціальне партнерство», «Діти столиці», які планується спрямувати на підтримку найбільш вразливих категорій киян, здійснення соціальних заходів, запобігання соціальному сирітству, надання різних видів соціальних послуг та фінансову підтримку громадських організацій діяльність яких має соціальну спрямованість.

До проекту рішення профспілкова сторона вносить пропозиції щодо обов’язкової участі представників профспілок в роботі робочої групи по вивченню розрахунків собівартості проїздного квитка , а саме яка частка коштів має бути направлена, при умові підвищення вартості проїзду, на підвищення заробітної плати працівників міських авто та електротранспортних підприємств та закупівлю і модернізацію рухомого складу транспорту.

Можливість придбання молодими киянами пільгового житла передбачено в проекті «Міської цільової програми забезпечення молоді міста Києва житлом на 2014-2017 роки», яку ініційовано профспілками міста та на затвердженні якої профспілки наполягають при умові обов’язкового відповідного фінансування передбаченого міським бюджетом згідно погоджених розрахунків.

Президент дає щорічні послання Верховній Раді в яких зазначає пріоритети розвитку країни. Так от в 2012 році ці послання набрали особливого статусу. Цим посланням передбачено що органи місцевого самоврядування повинні видавати правові акти на підставі цих щорічних послань і особливо Президент акцентував увагу на те, щоби максимально розкривати дохідні та видаткові частини бюджету, говорити про бюджетну заборгованість, про реальний дефіцит і таке інше. Я хочу Вам нагадати, що існує закон згідно якого, коли розробляється бюджет головні розпорядники коштів складають проекти паспортів бюджетних програм, тобто медицина умовно кажучи, яка є головним розпорядником повинна протягом 25-ти днів подати соціально партнеру, профспілці, яка повинна розглянути, вивчити детально і дати свої пропозиції. Якби це так було тоді б не ставилися питання, а не запроваджувати електронний квиток чи ні. Тому що транспортники подали б комунальникам цю програму і сказали б, що внаслідок того, що не повністю збирається виручка, що там великі затратні частини, що ми не можемо своєчасно виплачувати заробітну плату, що нема обліку пільгових категорій, що давайте ставити питання адресності пільг цих і таке інше. То я веду розмову про те, що фінансисти, на мій погляд, повинні були спочатку зробити аналіз показників виконання бюджету за попередній рік і сказати, що внаслідок того що ми там недоотримали тому, що комунальні підприємства наші, ми розраховували на певну частку якихось прибутку, а вони не дали ми стратили стільки-то, внаслідок того, що в медицині потрібно робити реформу, а реформа йде, скажіть, а реформа щось принесла чи ні? Ні, якщо ви кажете про те що потрібно ліжка скоротити, а їх можна скоротити, тоді потрібно ставити питання. В освіті також є багато проблем. Мова йде про те, що якщо ви нічого не кажете соціальним партнерам і не розказуєте в чому дефіцит, не розказуєте чи є якісь приховані резерви, ви не розказуєте пріоритетність спрямування коштів то ми для себе робимо висновок, що в нас все добре у нас все класно, але нажаль приходить час, в минулому році це був травень місяць. Умовно кажучи по травень все було класно, а з травня почалися проблеми, і тоді почали шукати соціальних партнерів, розказувати, що необхідно виходити, необхідно вимагати кошти, ви тоді повинні працювати з соціальними партнерами відкрито і прозоро.

Ми зараз ставимо питання прийняття бюджету на наступний рік, а хто може мені сказати надбавки стимулюючого характеру, які були прописані у нас, вони збережуться в цьому році чи ні? Якщо так то чи вони зросли і наскільки відсотків, скільки вони складають відсотків в структурі фонду оплати праці. Ми наприклад цього не чуємо. Якщо ви хочете підтримки та порозуміння, щоб ми разом вирішували проблеми, до давайте знати про проблеми. Давайте будемо більш відкриті.

Після обговорення членами Ради представлених матеріалів Голова Міськпрофради Валентин Мельник наголосив, що Президент дає щорічні послання Верховній Раді, в яких зазначає пріоритети розвитку країни. Так, в 2012 році ці послання набрали особливого статусу. Цим посланням передбачено, що органи місцевого самоврядування повинні видавати правові акти на підставі цих щорічних послань і особливо Президент акцентував увагу на те, щоби максимально розкривати дохідні та видаткові частини бюджету, говорити про бюджетну заборгованість, про реальний дефіцит і таке інше. Я хочу Вам нагадати, що існує закон, згідно якого, коли розробляється бюджет, головні розпорядники коштів складають проекти паспортів бюджетних програм, тобто медицина, умовно кажучи, яка є головним розпорядником, повинна протягом 25-ти днів надати соціальному партнеру – профспілці охорони здоров`я, яка повинна розглянути, вивчити детально і дати свої пропозиції. Якби це так було, тоді б не ставилися питання, наприклад, запроваджувати електронний квиток чи ні. Тому що транспортники подали б комунальникам цю програму і сказали б, що внаслідок того, що не повністю збирається виручка, що там великі затратні частини, що ми не можемо своєчасно виплачувати заробітну плату, що нема обліку пільгових категорій, що давайте ставити питання адресності пільг цих і таке інше.

«То я веду розмову про те, що фінансисти, на мій погляд, повинні були спочатку зробити аналіз показників виконання бюджету за попередній рік і сказати, що внаслідок того що ми там недоотримали, тому що комунальні підприємства наші, ми розраховували на певну частку якогось прибутку, а вони не дали, ми стратили стільки-то. Внаслідок того, що в медицині потрібно робити реформу, і реформа йде, скажіть, а реформа щось принесла чи ні? Ні, якщо ви кажете про те що потрібно ліжка скоротити, а їх можна скоротити, тоді потрібно ставити питання. В освіті також є багато проблем.

Мова йде про те, що якщо ви нічого не кажете соціальним партнерам і не розказуєте в чому дефіцит, не розказуєте чи є якісь приховані резерви, ви не розказуєте пріоритетність спрямування коштів то ми для себе робимо висновок, що в нас все добре, але, нажаль, приходить час, в минулому році це був травень - місяць. Умовно кажучи, по травень все було класно, а з травня почалися проблеми, і тоді почали шукати соціальних партнерів, розказувати, що необхідно виходити, необхідно вимагати кошти, ви тоді повинні працювати з соціальними партнерами відкрито і прозоро.

Ми зараз ставимо питання прийняття бюджету на наступний рік, а хто може мені сказати надбавки стимулюючого характеру, які були прописані у нас, вони збережуться в цьому році чи ні? Якщо так, то чи вони зросли і наскільки відсотків, скільки вони складають відсотків в структурі фонду оплати праці. Ми наприклад цього не чуємо. Якщо ви хочете підтримки та порозуміння, щоб ми разом вирішували проблеми, до давайте знати про проблеми. Давайте будемо більш відкриті» - сказав Валентин Мельник.